کد خبر 981350
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷

به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرام khamenei.ir بیانات منتشرنشده رهبر انقلاب درباره موفقیت‌هایی که چین و هند بخاطر جمعیت بالای مردمشان کسب کردند را منتشر کرد.

امروز در دنیا آن کشورهایی که جمعیّت‌های زیادی دارند، به برکت آن به خیلی امکانات دست یافته‌اند؛ چین یک نمونه‌ است، هند یک نمونه‌ است؛ با اینکه مشکلاتی هم دارند امّا در عین حال خود این جمعیّت زیاد به عنوان یک ارزش اجتماعی، ارزش سیاسی، یک ارزش بین‌المللی برای آنها توانسته موفّقیّتهایی را به وجود بیاورد. بنا بر این نسل باید افزایش پیدا کند؛ اینکه من تکرار میکنم، تأکید میکنم، به خاطر این است. ‌
بیانات در دیدار جمعی از زوج‌های جوان فروردین ماه ۱۳۹۸

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 121
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 44
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    ولی چین و هند تحریم خصوصا تحریم فلج کننده بانکی نیستند.
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
      جمعیت زیاد آنها مانع تحریم موثر شده است.
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
      اگر ملاک رفاه است چرا قشر پولدار از قدیم الایام فقط به فکر کم فرزندی هستند
    • امین IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
      مشکلات امروز ما ناشی از مدیریت ناکارآمد و غرب زده است نه تحریم.
  • ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    53 11
    جمعیت بیشتر را مردم متوسط و فقیر میتوانند اما مرفهین یک بچه و نهایت دوبچه یا بدون بچه و طلاق و...
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
      10 2
      با همین حرفها دههه شصت اتفجار جمعیتی داشتیم و حالا نسلی که مدارس دو شیفته رفتن و بحران تحصیل و کار و ازدواج دارن
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    برا کشوری که برای هر زایمتان باید چند ملیون خرج سونوگرافی و ازمایش و غیره کرد برای فرزند اوری ...بچه اوری در این شراط سخت اقتصادی سم مهلک است حالا اگه خدمات دکتر احمدی نزاد یاور محرومان بود یه چیزی نه این وضع افتضاح که ملت بپای خودشان موندن تا برسه به بچه و ازدواج خانه و شغل اینا پیش کش
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
      34 10
      من ضد انقلاب نیستم اما بچه زیاد نمیتوانم داشته باشم
  • سارا IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    80 1
    بطورحتم ازدیادجمعیت یک موضوع مهم استرتژیکی محسوب می شودولی اموزش چنین جمعیتی بسیارمهمتراست چراکه شما قصدداریدنسلی راپایه گذاری کنیدکه اقتصادوتربیت فرزندان ان ومبانی اخلاقی جامعه رابه انهابسپارید
    • SE ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
      12 3
      با 2030 آموزش می بیندد! تو مملکت خودمون هم آسوده نیستیم حتی بچه رو نمی تونیم بفرستیم مدرسه!
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    من جوون وقتی شرایط ازدواج ندارم چجوری میتونم به فکر بچه اون هم در تعداد بالا باشم
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
      52 16
      فکر ما عوض شده ، به خانوادهای پولدار اطراف خود نگاه کن ببین چند فرزند دارند
  • محمدطاها IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    از هرچه بگذریم سخن دوست زیباتر است عشقی حضرت آقا
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
      موافق. من خودم حزب اللهی نیستم اما آقای خامنه ای را قبول دارم
    • DE ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
      36 24
      به به :) منافقین آلبانی چه فعال شدن اینجا پیر و پاتالا نشستن و منفی میدن بدبختا :)))
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    99 11
    بله اگه امکانات اقتصادی فراهم بشه، کار و شغل و پول باشه و نگرانی از آینده هم نباشه ازدواج می کنیم و بچه دار هم می شویم
    • ایرانی IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
      11 9
      باید تلاش کنییم و امکانات اموزشی تربیتی اقتصادی و فراهم و .... مسوول ضعیف رو انتخاب نکنیم
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    28 10
    اگه به نحوی آب شیرین را از دریای عمان به مناطق مرکزی برسونیم، اینکار شدنی هست و گرنه مناطق کوهستانی امکان سکونت ندارند و مستلزم هزینه بسیار زیاد انرژی برای گرمایش هستند.
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
      14 13
      نابغه مگه آب دریای عمان شیرینه ؟ تجهیزات آب شیرین کن میخواد . بعدا این چه ربطی به موضوع داشت ؟؟؟
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
      18 2
      14:53! نابغه! این جمعیت اول از همه آب میخواد یا نه؟ بعدش سرزمین برای سکونت میخواد یا نه؟
    • س IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
      2 0
      شما نظرات خودتو ببر اروپا ارائه کن واقعا نابغه هستی و سایت رو ترکوندی
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    علت پیشرفت هند وچین جمعیت همراه با رهبران روشنفکر ودینامیک هست
  • محمد IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    69 58
    کارگزاران می گویند همین 80 میلیون نانخور ایرانی هم زیاد است. وقتی شعار دادند فرزند کمتر، زندگی بهتر، دنبال شهوترانی های خودشان بودند. رییس این جماعت در استخر فرح پهلوی مرد. چوب خدا صدا ندارد،
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
      20 8
      واقع حرف درستی است. اگر تمام صحبتهای این آقایون رو بیارید از 25 سال قبل ببینید همش همینه.
    • فرهنگی IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
      23 14
      چرا کارهای خوب را به نام همفکران خودتون میزنید و کارها وتصمیمات غلط بنام طرف مقابل؟.اخه بچه جان اگه اون زمان فرزند اوری ادامه پیدا میکرد ما الان مثل چین گوشت سگ هم گیرمون نمیامد بخوریم.....
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
      5 2
      احسن واقعاً همین طور است
  • محمد رضا نعمتی IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    94 9
    من شخصاً قول میدم زود ازدواج کنم و حداقل صاحب پنج فرزند بشم بشرط اینکه مدیران و مسئولان محترم ایران : عدالت را در ایران برقرار کنند ،از پزشکان و بازیگران و دلالان و .. مالیات عادلانه بگیرند ،دلالی و قاچاق و رانت خواری را نابود کنند . ریشه مافیای بانکداری و خودروسازی و .. را ببخشکانند . معضل خشکسالی و آلودگی هوا و آلودگی صوتی و کوه خواری و زمین خواری و ماده ۱۰۰ شهرداری و تبعیض و امضای طلایی را نابود کنند . و قانون کشور را اجرا کنند ‌ . به بازار نظارت جدی کنند .
  • NL ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    61 1
    جمعیت زیاد ملزم یک برنامه جامع و اصولی هست تا نسلی توانا بار بیاد. سیستم آموزشی ما. (مدارس و دانشگاه ها) نیازمند یک تغییر و تحول عظیم هستند ...(به عنوان یک نمونه کوچک فقط نگاه کنید به هجوم دانش آموزان به سمت رشته های پزشکی و پیراپزشکی. این یعنی یه جای کار مشکل اساسی داره) این خودش یک زنگ هشداره برای کشور
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    42 2
    البته الان هم جمعیت جوان زیادی داریم
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    21 32
    والا امکانات و ثروت ما 10برابر چین و هند و جمعیت ما کمتراز 10درصدآنهاست
    • علی IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
      0 1
      درسته
  • مهنوش ایرانی IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    عوضش نعمتهای بزرگی را که ما داریم آنها ندارند. باید قدردان باشیم و برای ایران عزیز تلاش کنیم
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    7 5
    درسته جمعیت کشورمون از آنها خیلی کمتر است
  • NL ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    10 12
    اول برنامه ریزی باید کرد سبک زندگی و خانه ها و خانواده را باید آماده فرزند زیاد کرد
  • موسوی IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    لبیک یا خامنه ای
  • CA ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    22 52
    چین موفق بوده ولی بنظرم هند خیلی موفق نبوده. علت در رهبری چین هست که بسیار منسجم و با برنامه عمل میکند که ایران با داشتن ولایت فقیه میتواند بسیار بهتر از چین عمل کند چون هم مردم ایران بافهم تر هستند و درک سیاسی دارند و هم رهبری خردمندانه ایران باعث شد حتی در بدترین شرایط اقتصادی بین المللی ریزش ها حداقل باشد هر چند به کشور فاشیسم اصلاح طلبی صادر کردند و در شرایطی که واقعا امکان چیزی وجود نداشت این گروه لطمات جبران ناپذیر به مردم وارد کردند. یک مشت نادان و ابله که نه از سیاست چیزی سرشون میشه و نه شرف انسانی دارند.من توسعه و رشد دو کشور مذکور را بیشتر به خاطر توسعه فناوری اطلاعات میدانم که ربطی به رشد و توسعه منابع انسانی این کشورها ندارد. آن نوآوری های که از چنین پتانسیل جمعیتی که باید شاهد باشیم نبودیم ولی همین ایران با این جمعیت کم در تحریم کامل توانسته رسد قابل قبولی ارائه دهد هر چند در توسعه عقب هستیم چون نیاز به سرمایه گذاری دارد و اگر همین رهبری انشالله ادامه یابد و در عرصه توسعه در دولت بعدی وارد شویم میتوانیم عقب ماندگی ها را جبران کنیم. البته توسعه فن آوری اطلاعات یک ابزار ضروری هست و با ایمن سازی آن میتوانیم حداکثر بهره برداری را انجام دهیم
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    19 3
    هندوچین ازلحاظ زمین شناسی،جغرافیا،تاریخ،تمدن۱۰هزارساله( شرایط اقلیمی اب وهوایی،صفحه های قاره ای وحرکت تکتوتیک،بارانهای موسمی،کوه،جنگل،آب
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    11 29
    خیلی کشورهای دیگر هم هستند و حرف درست و علمی زده اند آقای خامنه ای . منظورشان این است جمعیت زیاد نقطه ضعف نیست بلکه نقطه قوت میتواند باشد
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    59 3
    حالا ما بچه بیاریم کجا جاشون بدیم؟
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    6 6
    فکر کنم بیشتر مبحث روانی و فکری جامعه به این موضوع مشکل دارد به خاطر رسانه ها و تغییر ذهنیت ملت. ببینید ثروتمندان هم نمیخواهند فرزند داشته باشد چرا؟؟؟؟
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    20 55
    ترکیه رو بگیریم میشیم ۱۵۶ میلیون . از دریای عمان به مدیترانه . ابرقدرت میشیم این دوران هخامنشی .
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
      7 13
      موافقم. آفرین
    • علی IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
      21 2
      آفرین به هوش و ذکاوت شما. دیگه جمعیتو میخوایم چکار هر مملکتی 10 تا مثل شما نابغه داشته باشه برا خودش ژاپنیه.بارک الله
    • SE ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
      8 7
      کوروش و امپراتوری بزرگ ایران احیا میشود؟
  • مهراد IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    28 2
    در ایران مردم انگیزه خود را بدلیل سختیهای زیاد ،چه اقتصادی و اجتماعی از دست داده اند. بنظر من باید از جامعه شناسان،روانشناسان و کارشناسان استفاده کرد.
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    4 30
    هندوچین و خیلی کشورهای دیگر هم هستند و حرف درست و علمی زده اند آقای خامنه ای . منظورشان این است جمعیت زیاد نقطه ضعف نیست بلکه نقطه قوت میتواند باشد جمعیت زیاد رفاه و آسایش و پیشرفت همیشگی دائمی را میتواند تضمین کند
  • محمد IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    31 19
    من اصلا نفهمیدم هند کجاش پیشرفته است همین کشور فلک زده خودمون از هند پیشرفته تره .
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    15 6
    استاد حیف و میل منابع و نعمت ها هستیم ...
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    4 20
    موافقم
  • دبیر IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    9 2
    قطعا،جمعیت بخودی خود ،نه جز محاسن است ،نه جز معایب،،،اینکه چطور این جمعیت ،آموزش تربیت،و بکار گرفته شود،وبرنلمه ریزی بسیار قوی باشد دشمنی ها محذود خطرها ودلهرها ومحدودیت های اقتصادی حذف شود،،جمعیت شاد سر حال با نشاط وبا اراده وامیدوار به آینده،،در حد مورد نیاز برنامه ،مناسب بنظر می زد
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    6 1
    ارتباط + انتقال علم و تکنولوژی روز+مدیران دینامیک+شرایط اقلیمی مناسب وآب فراوان +حفظ فرهنگ وتمدن قدیم وامتزاج با فرهنگهای پیشرفته+مهاجرت وسرمایه گزاری دوحانبه باامریکا واروپا+غارت موریانه ای دگیر کشورها +...‌) باعث پیشرفت روز افزون این کشورها شده
  • اصغر IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    7 60
    درود بر حضرت آقا با این دوراندیشی والا. خدا روزی ده ماست.
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    11 2
    در کشور ما افرادی که نازایی ثانویه دارن اصلا حمایت نمیشن و بیمه ها و ... اصلا ازشون حمایت نمیکنن
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    1 35
    نمی دانم چرا اما فکر میکنم کم شدن جمعیت ایران نقشه یهودیان بهایی بود
  • مهدی IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    30 1
    ما هم دوست داریم ازدواج کنیم و بچه دار بشیم ولی با وجود مدرک ارشد بیوتکنولوژی و زبان قوی و ضریب هوشی 131 و کارت پایان خدمت و کلی توصیه نامه از سازمان عقیدتی سپاه الان دو ساله بیکارم به هر دری زدم برای کارآفرینی نشد تا آشنا نداشته باشیم حتی رفتار درستی باهامون انجام نمیدن چه برسه به همکاری ، یکسری ادم بیخیال تو این سازمان ها استخدام شدن که علاقه ای به کار و تلاش ندارن یک طرح مین یابی از طریق سمپاشی هوایی با باکتری های سودوموناس دستکاری ژنتیک شده داشتم که با تلالو فلورسنت مکان های آلوده رو مشخص میکردن میخاستم رایگان برای سازمان مین یابی انجام بدم حتی حاضر نشدن گوش بدن . تنها درامدم ماهی چندتا ترجمه هست که به سختی به ماهی دویست هزار تومن میرسه دو ساله شرمنده خانواده و مورد تمسخر اقوامم خیلی تلاش کردم نشد چند ساله دعوت نامه از یک استاد لهستانی در آمریکا دارم کشورم رو خیلی دوست دارم ولی یا باید وام بگیرم و راننده بشم یا مهاجرت کنم و از استعدادی خدا بهم داده ی جایی استفاده کنم که شاید ی روزی خیرش به مردمم هم رسید
    • AU ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
      66 25
      در انتخابات بعدی حواست را جمع کنی درست رای بدی، اوضاع درست میشه.
  • US ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    11 2
    ایران باید چند کشور دیگر را هم بگیرد و متحد شوند با هم . بعد هم جمعیت زیاد میشود و هم قدرت و پول و توانایی کشور پهناور
  • '''''' IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    12 2
    واقعا همون بهتر ایران کشور پیر و فرسوده ای شود که 30 سال دیگر ی نباشد یا تجزیه شود. چون دیگر حتی سرباز برای دفاع هم نخواهد داشت
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    9 0
    اقتصادرادرست کنن این دولت تا جوانان امیدواربشن.
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    3 9
    لا اله الا الله، روزی دست خداست. پولدارها کمتر فرزند دار میشوند. اما دیگران چون توکل به خدا دارند آری
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    21 0
    چرا کامناها ونطرات مردم را نمیزنید؟
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    1 11
    شما ببنید آمریکا چطور از چین ضربه خورده و حریف نمیشود
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    2 26
    چرا هرکی هرچی میگه را منتشر میکنید!؟
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    2 8
    پیشرفت روز افزون این کشورها خیره کننده است. موافقم
  • بیسیم IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    2 9
    اگه یه میلیارد جمعیت برسه خوب نیست اما در حد 20 میلیون بیشتر شدن ایران برای حوان شدن نسل بعد خوب است
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    3 25
    تو مملکت همه مردم باید به حرف رهبرشون گوش کنند
  • سیدلارستان IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    9 21
    بانظررهبر عزیز موافقم اما مشکلات اقتصادی مانع از تصمیم جوانها وزوجها برای فرزنددار شدن شده است بنده خوم دواولاد دارم اما واقعا ازپس مخارجشان بر نمیایم بخصوص در زمینه اموزشی که بسیار بسیار مهم است جامعه ای هم ازنظرفرهنگی پایین باشد بدردنمیخورد پس اقتصاد درفرهنگ خانواده وسپس جامعه حرف اساسی میزند سخنی هم که بارهبرعزیز دارم این است که خیلی از زوجها هستند که مشکل در بچه دار شدن دارند که متاسفانه خرج مخارج پزشکی سرسام اور است طرح برکت هم که جوابگو نیست لطفی بفرمایند جهت مداوی اینگونه افرد طرح اسانی وریگانی ارایه دهند ممنون
  • بیسیم IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    3 8
    سیاست کنترل جمعیت غلط نبود اما از یک زمانی به بعد نباید ادامه می یافت
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    11 0
    منظور ایشان را نفهمیدم
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
      0 5
      یعنی نفهمیدی؟
  • NL ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    2 6
    الان 80 میلیون جمعیت داریم اما چند سال دیگه کشور پیر و بیچاره ای میشویم
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    3 3
    یعنی من موندم مشرق این خواننده های باهوش از کجا آورده
  • GB ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    4 11
    گرچه در ایران وسعت اراضی کشاورزی از 22 میلیون هکتار سال42 به 19.5 میلیون هکتار کاهش یافته است اما با روشهای نوین کشاورزی و دامی و تغییرات دانه و ژنتیک میتوان جمعیت های میلیاردی را هم روزی رساند
  • مجید IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    2 3
    بهتر است صاحب‌نظران و مختصصان دربارۀ راه های رسیدن به این هدف و این موضوع اظهارنظر کنند
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    9 3
    در چین کسی تکان بخوره حکمش اعدامه حتی فیلم های محتوای غیراخلاقی و منفی هم حکمش اعدامه
  • محمود IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    10 1
    اینکه کشور چین با توجه به جمعیت بالا رشد اقتضادی بالایی داشته بخشی برای تلاش آنها است
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    2 1
    هند که رو به رشد است چین را نمیدانم
  • NL ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    12 1
    بنده دوفرزنددارم و امکان افزایش فرزند نیست به دلیل بیماری همسر
  • محمد حسن IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    4 5
    من یک بار هند رفته ام
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
      0 0
      تو کی هستی !!!
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    12 0
    با کدام پول
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    6 1
    زمان امام خمینی همه مردم دوست داشتند فرزند بیاورند
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    10 1
    بله جمعیت زیاد خوبه اما با سواد و فهم و دانش و تلاش
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    14 5
    مشکل خانمها هستند نهایتا دو تا بچه بیشتر نمیارند همون دوتاهم با سزارین و کلی افاده. مجوز افزایش زوجه هم نمی دهند خلاصه دست ما مردها رو بستند این خانها
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    5 5
    سخن کاملا درستی است تحدید نسل کار اشتباهی بود که انجام شد.
  • محمد IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    7 2
    فرزند آوری 3 چیز میخواد: حمایت دولت حمایت دولت حمایت دولت
  • یوسف IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    من شخصا رهبرراقبول دارم به دلیل شجاعت ایشان درتصمیمات گرفته شده حالا ماجمعیت کمترازهندوچین نیستیم ماچندکشوریم جمعیت همه رامحاسبه کنی میشه جمعیت هند یاچین واین درکل خوبه فقط کارماباهندی هاوچینی هاچند عیب بزرگ داره یک ماملت سیری ناپذیری هستیم ازهرکسی سوال کنی ازوضع موجودناراض هست دکتری که 25میلیون درماه درآمدداردیاکارگری با2میلیون عیب دوکشورماکشوری هفت خان هست تصمیمات گرفته شده فیلترمیشه ودروسط راه میسوزه یا خراب ازآب درمیاد دلیلش تعدادزیادتصمیم گیرنده گان کشورعیب سوم کشورما به غیرازرهبرکه برامون عزیزهست دیگرسران نیازبه استراحت دارن تاازوجودجوانان پرنشاط وباانگیزه استفاده بشه درهندوستان خودآقای مودی بچه کاربوده چون ظرفیت لازم راداشته به مقام رسیده ودارای محبوبیت است...
    • NL ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
      11 2
      یعنی اون کارگر باید عرق بریزه ۲ تومن حقوقشو تازه اگه خوش شانس باشه سر ماه بگیره و قانع باشه هیچ حرفی هم نزنه که چرا پزشکش باید ۲۵ میلیون بگیره؟
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    2 20
    چشم اقا
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    7 1
    امنیت در همه گزینه باید وجود داشته باشد در جنگل دریا کوه بیابان هوا رودخانه هر منبع طبیعی که وجود دارد حراست کرد
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    14 1
    اگر این تعداد که هستیم خوشبخت بشیم جمعیتمون هم میره بالا
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    12 1
    کاملا صحیح هس نفوس زیاد خیلی جاها بدرد میخوره ولی خب اون کشورها از نظر بزرگی هم چند برابر ایران هسنند و مناطق پر باران زیاد دارند
  • علی هستم IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    2 14
    سلام خدمت رهبر عزیزم و روی چشم . حرف عالمانه ایشان درست است.
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    8 1
    چین وهند اگر جمعیت زیاد دارند برای جمعیتشان برنامه دارند.
  • وحید IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    14 3
    تشویق بدون حمایت انگیزه آفرین نیست برای ازدیاد اولاد.
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    6 1
    مشرق هند را با ایران مقایسه می کنید. هند کشور وسیعی است یا یک میلیارد جمعیت
  • GB ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    9 2
    لازم است گفته شودهند با چندین فرقه و دین ومذهب خیلی مسالمت آویز در کنار هم در فکر پیشرفت کشورشان هستند. اما ....
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    6 2
    اگر شرایط مدیریتی کشور اصلاح شود ومنابع برای تغذیه وتحصیل فرزندان تامین شود به گونه ای که فشار اقتصادی بر افراد یک خانواده کم ویا برداشته شود تعدد فرزند بسیار مفید برای تانین نیروی انسانی وکاری کشور است
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    1 2
    درسته
  • احسان IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    2 7
    الان که این جمعیت را داریم خوبه اما چند سال دیگه همه اینها پیر و مریض میشوند و نسل جدیدی هم زاییده نشده است./ نامه تمام
  • امیرارسلان IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    2 5
    به این سادگی نیست کشور نیاز به جمعیت جوان و فعال و دانشمند دارد و برای همین نباید موضوع فرزندآوری را ساده بگیریم و اگرنه ایران در 20 سال آینده وجود نخواهد داشت
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    13 3
    جمعیت بیشتر فقط باعث افزایش تهدیدات اجتماعی میشه و نه فرصتهای بیشتر!!!
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    7 2
    استرالیا 5 برابر ایران وسعت داره
  • علی آذری IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    11 1
    سلام به جمیع خوانندگان جمیعیت کشور باید متناسب با امکانات کشور باشد . چین با انکه رشد ناخالص بالایی دارد ولی مردمش رفاه ندارد.
  • SE ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    9 1
    همین چین که می گید بیکار نداره و سیستمش فرق داره کلا با ما
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    0 4
    به به
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    2 8
    موافقم اما باید کار بیشتری بشود روی ذهن مردم
  • نادره IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    10 2
    کیفیت مهمتره یا کمــیت ؟
  • روح الله IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    1 4
    موافقم
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    5 1
    حال و روز این کشورها در 15 سال آینده دیدنی است
  • DE ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    11 2
    قتل و تجاوز در هند بیداد می کند . مردم مثل حیوان زندگی می کنند . به فیلم هایشان نگاه نکنید .
  • DE ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    8 2
    با این بیماری فراگیر سرطان ما خودمان هم از به دنیا آمدن پشیمان شده ایم .
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    12 2
    وقتی 13 میلیون مجرد داریم یعنی 13 میلیون عقیم! با هیچ بمبمی نمی شد 13 میلیون نفر رو عقیم کرد!
  • حمزه IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    1 1
    هندیها خیلی غذاهایشان با ما فرق دارد
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    21 2
    جمهوری اسلامی باید فکر اینده باشد درسته
    • وطن پرست IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
      47 5
      منافقین آلبانی چه فعال شدن اینجا پیر و پاتالا نشستن و منفی میدن بدبختا
  • محمدبهرامى بلوچ IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    61 7
    نظرمقام معظم رهبرى كاملا درست است ودراينجاهم صدرصددولت مقصراست باتوجه كه فقروبيكارى وتورم اورده مردم بخاطر يك بچه مانده اندچطورميتونندپنج ياشش بچه راتامين كنند ولى اصل مطلب راودرستش را رهبرمعظم ميفرمايند
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    6 0
    مشکل اینجاست که کوتاهی ها تنبلی ها و خیانت های خودمان را که باعث عدم استفاده صحیح از این همه منابع سرزمینی است را گردن جمعیت می اندازیم بارها گفته ام چین خود را چهار ملیارد بازو می بیند و ما گاه کشورماان را هشتاد ملیون شکم! دید این قدر عقب افتاده ی برخی متولیان خائن است که یک کشور را عقب افتاده نکاه می دارد و رهبری باید اینگونه مظلومانه و بر اسا سقانون اساسی و راهبرد سیاست های کلان کشور به میدان بیایند
  • احمد IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    45 1
    فقط شعار افزایش جمعیت به تنهایی کافی نیست تقریبا 30 درصد زوجها نابارور هستند و هزینه سنگینی برای بچه دار شدن پرداخت میکنند چرا دولت هزینه دارو و عمل را رایگان نمیکند. این پولها برای دولت رقمی نیست
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    71 8
    با رهنمودهای آقا کشور جلوتر از چین و هند به پیشرفت اقتصادی و سیاسی میرسد و آماده ظهور انقلاب مهدی عج میشود
  • زهرا IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
    0 0
    حمایت همسر.حمایت دولت.حمایت مردم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس